Wednesday, February 10, 2010

PETUA MENGUBAT PELUPA


1. Kismis hitam 21 biji setiap pagi. Kunyah sebutir-sebutir dan bukan sekali rap.

2. Madu sesudu dalam air panas segelas. Minum bila suam, setiap pagi.

3. Tidur awal bangun awal

4. Tidak bersetubuh melebihi 2 kali seminggu

5. Kurangkan makan dan kurangkan makan benda masam

6. Banyak makan ikan, sayur, tempeh, ubi, kekacang dan kurangkan makan daging

7. Tarik nafas dalam2 ikut hidung dan tahan 4 saat dan lepaskan perlahan-lahan ikut mulut. Buat 10 kali setiap pagi.

8. Buat stretching bila bangun dari tidur

9. Masa buang air besar, tutup kepala dan jangan buka mulut

10. Elakkan lihat kemaluan dan najis

11. Baca QUran dan cuba menghafal setiap hari

12. Bakar kemenyan nasrani, wangian ros, sandal atau gaharu setiap minggu ( orang moden kata aromatherapy )

13. Pakai minyak wangi setiap hari bila keluar rumah ( wanita ketika dalam rumah).

14. Mandi pagi, petang dan selepas buang air besar

15. Belajar bersabar dengan bersolat atau berdoa bila ada masalah.

16. Sayang ahli keluarga, ibubapa dan kanak-kanak.

17. Tidak bercampur bukan muhrim kecuali bila ada keperluan

Selain dari kuat ingatan, badan menjadi sihat, akal tenang dan umur pun panjang.
Tak perlu membazir beli supplement dari farmasi seperti jojoba atau lain-lain sebab boleh menyebabkan panas badan, pecah gusi dan side effect. Duit tu boleh beli pakaian anak-anak dan isteri atau hadiah pada ibubapa atau bersedekah pada anak-anak yatim.

GERMAN PARKING GARAGE

This is not in Munich. It's the storage tower at the Volkswagen Autostadt in Wolfsburg where the factory is. These cars come off the production line and are kept in 2 of these towers for customers who have specially arranged to take delivery of their cars from the factory. If you are ever in Hanover or Berlin, Wolfsburg isn't far away and it is worth visiting the Autostadt which is an impressive headquarters for VW and its brands, Audi, Lamborghini, Bentley, Skoda, Bugatti and there are museums dedicated to each brand, you'll need at 2 days to see everything and take part in some of the driving demonstrations, etc. There's even a Ritz Carlton within Autostadt so you can stay in the same place for days.

Photo attached an the two car towers can be seen from the outside.




Wow !! How's this for an engineering feat? German Technolgy !!
CHECK OUT THIS GERMAN PARKING GARAGE in Munich, Germany
We could do with this type of parking facilities in Singapore !!



[]
[]
STATE OF THE ART
GERMAN PARKING GARAGE (COOL!!!)
This is pretty amazing! Can you imagine how all of this operates?


And how do they lock each car in its cubicle for safety? (Actually, that is not much of a concern because no one could possibily get inside it here, but the Germans will lock each car anyway.)
Talk about German efficiency! The two photos above were taken at a new parking garage in Munich, Germany. The actual space that the facility occupies is approximately only 20% of a comparable facility with the traditional design that is used primarily in the United States.
Not only is the German structure less expensive to build, but vehicles are also "retrieved" in less time and without the potential of being damaged by an attendant.

Mereka yg kaya raya dgn website rekaannya.

Sobhaaaaaaaan Allah, pujian kepada Allah dan kepada Allah, tetapi Allah,


Foto terkaya 10 pemuda pemilik laman web

Foto-foto orang-orang muda terkaya di dunia Internet

Saya sangat menghargai gambar Acolkm pemuda inovasi dan kreativiti


Awal yang bagus di posisi kesepuluh


10) Greg Tseng dan Johann Schleier-Smith


اغنى اصحاب المواقع من الشباب

Umur: 28 tahun
Projek: Website Tagd Tagged terkenal
Kekayaan: $ 45 juta


9 Jake Nickell


اغنى اصحاب المواقع من الشباب

Umur: 28 tahun
Projek: Threadless
Kekayaan: $ 50 juta



8 Alexander Levin

اغنى اصحاب المواقع من الشباب
Umur: 23
Projek: ImageShack
Kekayaan: $
56 juta




7 John Vechey


اغنى اصحاب المواقع من الشباب
Umur: 28 tahun
Projek: PopCap Games
Kekayaan: $
60 juta




6) Angelo Sotira


اغنى اصحاب المواقع من الشباب
Umur: 26 tahun
Projek: deviantART
Kekayaan: $
75 juta




5) Andrew Michael

اغنى اصحاب المواقع من الشباب
Umur: 29 tahun
Projek: Fast Hosts
Kekayaan: $
110 juta


4) Blake Ross dan David Hyatt

اغنى اصحاب المواقع من الشباب
Umur: 22 tahun
Projek: Mozilla
Kekayaan: $
120 juta


3) Chad Hurley

اغنى اصحاب المواقع من الشباب
Umur: 30 tahun
Projek: YouTube
Kekayaan: $
300 juta


2) Andrew Gower

اغنى اصحاب المواقع من الشباب
Umur: 28 tahun
Projek: Runescape
Fortune 650 juta


Li Negi tetap menjadi keprihatinan di dunia yang terletak sangat terkenal Elvis Buku


1) Mark Zuckerberg

اغنى اصحاب المواقع من الشباب

Umur: 23 tahun
Kekayaan: $
700 juta
ألاالله

Cerita Rasulullah S.a.w dan umat nya


Allahummasollialaasaidinamuhammad....


HAI JIWA YANG TENANG,

KEMBALILAH KAMU KEPADA TUHANMU DENGAN HATI PUAS LAGI DIRHEDAI

MAKA MASUKLAH KEDALAM GOLONGAN HAMBA HAMBAKU

MAKA MASUKLAH KE DALAM SURGAKU

AYAT 27-30 SURAH AL-FARJ

Rasulullah SAW dengan sebiji limau



Suatu hari Rasulullah SAW didatangi oleh seorang wanita kafir. Ketika itu baginda bersama beberapa orang sahabat. Wanita itu membawa beberapa biji buah limau sebagai hadiah untuk baginda. Cantik sungguh buahnya.Siapa yang melihat pasti terliur. Baginda menerimanya dengan senyuman gembira. Hadiah itu dimakan oleh Rasulullah SAW seulas demi seulas dengan tersenyum. Biasanya Rasulullah SAW akan makan bersama para sahabat, namun kali ini tidak. Tidak seulas pun limau itu diberikan kepada mereka. Rasulullah SAW terus makan. Setiap kali dengan senyuman, hinggalah habis semua limau itu. Kemudian wanita itu meminta diri untuk pulang, diiringi ucapan terima kasih dari baginda. Sahabat-sahabat agak hairan dengan sikap Rasulullah SAW itu. Lalu mereka bertanya. Dengan tersenyum Rasulullah SAW menjelaskan “Tahukah kamu, sebenarnya buah limau itu terlalu masam semasa saya merasainya kali pertama. Kiranya kalian turut makan bersama, saya bimbang ada di antara kalian yang akan mengenyetkan mata atau memarahi wanita tersebut. Saya bimbang hatinya akan tersinggung. Sebab tu saya habiskan semuanya.” Begitulah akhlak Rasulullah SAW. Baginda tidak akan memperkecil-kecilkan pemberian seseorang biarpun benda yang tidak baik, dan dari orang bukan Islam pula.. Wanita kafir itu pulang dengan hati yang kecewa. Mengapa? Sebenarnya dia bertujuan ingin mempermain-mainkan Rasulullah SAW dan para sahabat baginda dengan hadiah limau masam itu. Malangnya tidak berjaya. Rancangannya di’tewas’ kan oleh akhlak mulia Rasulullah SAW..







Kisah Seorang Ibu/Isteri



Saban malam, seorang ibu dari keturunan Bani Israel berendam air mata.Hatinya dibalut rasa pilu setiap kali menatap anaknya yang menderita diserang sakit misteri. Selain berdoa siang dan malam, si ibu berusaha mengubati anaknya itu. Namun tiada tanda penyakitnya akan sembuh,sebaliknya bertambah teruk.
Suatu malam, selepas memberikan anaknya ubat, dengan linangan air mata,si ibu berdoa ke hadrat Allah, sekaligus bernazar jika penyakit anaknya sembuh. Dengan kehendak Allah, tidak berapa lama kemudian, si anak yang sekian lama terlantar, perlahan-lahan sembuh. Selera makannya bertambah dan dalam waktu terdekat, dia kembali pulih.
Sekali lagi dengan iringan air mata, si ibu tak henti-henti meluahkan rasa syukur kepada Allah. Sesungguhnya dia merasa cukup terharu selepas doanya dimakbulkan. Sambil tersenyum dia mengusap-usap rambut anak lelakinya itu dengan penuh kasih sayang. Lantaran terlampau gembira, ibu tadi lupa menunaikan nazar yang dilafaznya ketika berdoa. Hinggalah pada suatu malam, dia bermimpi dikunjungi seorang lelaki tua yang tidak dikenali.Lelaki itu berkata kepadanya dalam nada marah, “Hai perempuan! Tunaikanlah nazarmu agar kelak engkau tidak ditimpa musibah daripada Allah.”Sejurus kemudian lelaki tersebut lenyap dan si ibu tersentak daripada tidur.Beberapa kali dia beristighfar…sambil mengurut dadanya yang berdebar kencang. Digosok-gosok kelopak matanya, kemudian dia termenung memikirkan mimpi itu. Rasa takut sesekali menerjah-nerjah nalurinya.


Keesokan malamnya, si ibu memanggil anaknya. Lalu diceritakan perintah lelaki tua dalam mimpinya serta nazar yang belum ditunaikan. “Nazar apa?” tanya si anak. “Begini…semasa kamu sakit tempoh hari, mak bernazar sekiranya kau sembuh, mak berjanji untuk keluar dari dunia ini selama tujuh hari. Doa mak dimakbulkan tapi hingga ke hari ini nazarnya belum dapat ditunaikan,” jelas si ibu. “Apa yang mesti kita lakukan?” tanya si anak selepas agak lama termenung. “Apa lagi, galikan sebuah lubang kubur untuk mak!” perintah si ibu. “Gali kubur? Tapi…bukankah kubur hanya untuk orang mati?” soal si anak penuh kehairanan. “Dah, jangan banyak tanya. Gali kubur, kemudian timbuskan mak. Selepas tujuh hari, kau galilah semula. Insya’allah mak akan selamat,” ujar si ibu selamba.Dalam keadaan terpinga-pinga, si anak akur dengan perintah ibunya. Lalu dia segera mengambil cangkul, melakukan apa yang disuruh. Setelah selesai, si anak membaringkan tubuh ibunya dalam liang lahad. Dengan linangan airmata, wanita itu menadah tangan lalu berdoa: “Ya Allah, Engkau telah memenuhi permintaan dan doaku. Sekarang aku akan tunaikan nazarku.Peliharalah aku dari kebinasaan alam kubur ini, ya Allah dan selamatkanlah anakku.”
Dalam keadaan serba salah, si anak meletakkan papan keranda dan menyodok tanah untuk menimbus lubang kubur itu. Dia kemudian berjalan pulang sambil air matanya tak henti-henti mengalir. “Mungkin ibuku sedang meronta-ronta kelemasan sebelum menghembuskan nafas terakhir,” bisik si anak mengenangkan nasib ibunya.


Si anak mengira hari dan dirasakannya waktu terlalu lambat bergerak. Namun sesaat pun si anak tidak lupa memohon agar Allah sentiasa memelihara ibunya. Di dalam kuburnya, si ibu merasakan lubang kuburnya semakin hari semakin luas. Beberapa ketika kemudian, dia terpandang imbasan cahaya di sebelah kanan kepalanya. Lalu dia menoleh, di dapati suatu lubang kecil di sebelahnya yang amat terang. Apabila diintai ternampaklah sebuah taman yang penuh dengan bunga-bungaan yang amat indah. Belum pernah dia melihat taman seindah itu seumur hidupnya. Si ibu tambah tersentak apabila ternampak dua wanita sedang duduk di tepi sebuah kolam yang jernih airnya. Seorang berwajah sugul sementara yang seorang lagi begitu ceria.
Menyedari kehadirannya, wanita berwajah ceria bersuara: “Wahai perempuan, silakan masuk dan duduklah bersama kami,” pelawanya penuh sopan.
Sejurus itu lubang kecil di kubur si ibu perlahan-lahan membesar sehingga memudahkannya berjalan masuk ke taman tersebut.Dihampirinya kedua-dua wanita itu.. Tiba-tiba muncul seekor burung, lalu melebarkan sayapnya ke atas kepala wanita ceria itu. Tidak berapa lama kemudian, muncul seekor lagi datang mematuk-matuk kepala wanita berwajah muram itu. Kejadian itu memeranjatkan si ibu. Dia bertanya kepada perempuan yang dipayungi burung itu. “Bagaimana kamu memperolehi kemuliaan ini?” tanyanya lagi. “Semasa di dunia, aku mentaati suamiku. Semasa aku kembali menemui Tuhan, dia redha kepadaku. Dia sentiasa mendoakan kesejahteraanku sehingga kini. Maka Allah muliakan aku seperti mana yang kamu lihat..


Setelah itu si ibu tadi bertanya kepada wanita yang melolong-lolong setiap kali burung mematuk kepalanya. “Semasa di dunia,” jawabnya tersekat-sekat, “aku perempuan solehah. Tidak pernah aku melanggar perintah Allah, tetapi aku seringkali derhaka kepada suamiku. Apabila aku meninggal, dia berada dalam keadaan tidak redha kepadaku…maka itulah Allah jadikan kuburku ini tempat penyeksaan. Jika kamu kembali ke dunia nanti, ceritakan kepada suamiku, yang aku memohon ampun dan maaf.” “Insya’allah,” jawab si ibu tadi perlahan, menahan hiba.Tujuh hari kemudian, tinggal bersama-sama dua orang wanita tersebut, si ibu masuk semula ke kuburnya. Sedar-sedar anak lelakinya sudah berada di sisinya. Kedua-dua anak-beranak itu berpelukan dengan air mata berjejeran kerana tidak menyangka dapat berjumpa semula. Sebaik si anak membawa ibunya pulang, hebohlah ke seluruh kampung, ibunya kembali semulaselepas seminggu dikebumikan. Berduyun-duyunlah orang menziarahi perempuan tersebut, bertanyakan pengalamannya selama tujuh hari berada dalam kubur. Di antara yang hadir itu termasuklah suami perempuan kedua yang ditemui si ibu tadi semasa di alam kubur. Sebaik mendengar pengalamannya,lelaki itu pun bersuara. “Dia arwah isteri saya,” kata lelaki itu sayu. “ Malang sekali, sekarang dia sedang diseksa kerana derhaka kepada kamu. Ampunilah dia agar arwah dapat ketenangan di sana ,” jelas si ibu itu.
“Baiklah…aku ampunkan segala dosanya terhadapku dan aku redha dengan pemergiannya,”sambung lelaki itu lagi.
Aneh, malam itu, si ibu bermimpi didatangi perempuan yang dipatuk burung itu. “Bagaimana keadaan kamu sekarang?” tanya si ibu itu.
“Alhamdulillah, aku selamat daripada seksaan kerana pertolonganmu menyampaikan pesanan agar suamiku memaafkan dosaku. Semoga Allah membalas kebaikanmu dan mengampunkan engkau,” ujar wanita itu terharu. Si ibu terjaga lantas beristighfar beberapa kali.
(Dipetik dari kitab karangan Imam Al-Ghazali)
=====================
Sabda Rasulullah saw:
“Aku melihat dalam neraka tiba-tiba ramai diantara ahlinya adalah
wanita.”
Maka seorang wanita bertanya: “Mengapa ya Rasulullah?” Rasulullah
menjawab, “Mereka banyak bersumpah dan tidak berterima kasih kepada
suaminya.”

__._,_.___


Gambar Ekslusif Barangan Nabi Muhammad S.A.W


Subhanallah, kita beruntung dapat menatap gambar barangan Rasulullah SAW. Foto-foto ini kebanyakan adalah koleksi yang tersimpan dari berbagai tempat di beberapa negara: Muzium Topkapy di Istambul Turki, Jordania, Iraq dan negara-negara Timur Tengah lainnya. Selamat merasakan kelazatan menatap peninggalan-peninggalan ini. Semoga kerinduan kita semakin memuncak kepada Nabi Muhammad S.A.W, Kekasih Allah…Insya-allah.


Baju gamis Nabi SAW yang lusuh dan robek-robek. Ya Allah … betapa sederhananya baju pemimpin dunia yang suci dan agung ..!!

jubah Rasulullah SAW

Rasa nak menitik air mata melihat pakaian dan barangan peribadi Rasulullah SAW. Baginda yang sememangnya mendapat tempat di Syurga tertinggi pun begitu zuhud sekali.

Kita begitu sibuk mengumpul harta dunia sedangkan hidup di dunia hanya sementara sahaja. Kehidupan di Akhirat adalah kehidupan yang kekal. Jika di dunia yang fana ini kita begitu cintakan dunia, layakkah kita nak masuk Syurga. Adakah kita mampu menahan siksaan api neraka?

Gambar-gambar ekslusif ni dikongsikan dengan tujuan supaya kita muhasabah diri kita. Kita ikhlas berbelanja seluar Levi’s yang berharga RM200 +, RM60-RM70 untuk sehelai t’shirt, berapa ratuskah yang kita ikhlas keluar untuk jalan Allah?

Kita sanggup menonton siaran langsung bolasepak dari menghayati Maal Hijrah, kita sanggup bersengkang mata mengadap laptop dari sembahyang tahajjud, kita mengagungkan pemimpin yang macamana? Kita mengamalkan riba dalam jual beli, kita tak kisah halal haram dalam kehidupan. Kita menghina mereka yang ingin memperjuangkan Islam . Ya Allah tunjukkan kami jalan yang benar dan ampunkan dosa kami.

Sama-sama peringat.

jubah Rasulullah SAW
Sebahagian dari baju Gamis Rasulullah yang telah robek.

jubah Rasulullah SAW
Baju,tongkat dan barang-barang Rasulullah SAW

jubah Rasulullah SAW

jubah Rasulullah SAW
Bekas tapak kaki Baginda Rasulullah SAW

jubah Rasulullah SAW
Jubah Rasulullah SAW

jubah Rasulullah SAW

jubah Rasulullah SAW
Sandal Rasulullah S.A.W

jubah Rasulullah SAW
Cop surat rasmi Rasulullah SAW.

jubah Rasulullah SAW

Serban-serban yang pernah dipakai Baginda.

jubah Rasulullah SAW
jubah Rasulullah SAW
Beberapa helai rambut Rasulullah SAW

jubah Rasulullah SAW
Mangkuk tempat minum Nabi Muhammad SAW

jubah Rasulullah SAW

Kotak milik putri tercinta Nabi SAW, Sayyidah Fatimah Az-Zahra R.A.

jubah Rasulullah SAW

jubah Rasulullah SAW
Peninggalan gigi dan rambut Baginda Rasulullah SAW.

jubah Rasulullah SAW

Kunci Kaabah di zaman Rasulullah SAW

jubah Rasulullah SAW

Bendera Rasulullah SAW

jubah Rasulullah SAW
Topi perang Rasulullah SAW

jubah Rasulullah SAW
Busur panah Rasulullah SAW

jubah Rasulullah SAW

jubah Rasulullah SAW

jubah Rasulullah SAW

jubah Rasulullah SAW
Pedang-pedang yang pernah digunakan Baginda.

jubah Rasulullah SAW

Surat Nabi SAW kepada Raja Muqauqas, Mesir

jubah Rasulullah SAW
Surat Rasulullah SAW pada Raja Heraclius

jubah Rasulullah SAW
Surat Nabi SAW kepada Kaisar Romawi abad ke- 7

jubah Rasulullah SAW
Surat Nabi SAW kepada rakyat Oman, Arab Selatan

jubah Rasulullah SAW
Surat Nabi SAW kepada Raja Nijashi, Raja Habsyah

jubah Rasulullah SAW
Makan Siti Aminah, Ibunda Rasululllah SAW

jubah Rasulullah SAW
Butiran pasir yang diambil dari makam Nabi Muhammad SAW

jubah Rasulullah SAW
PINTU EMAS MAKAM NABI MUHAMMAD SAW

jubah Rasulullah SAW
Keranda dan makam Nabi Agung, Nabi Muhammad SAW

Kongsikan bersama teman-teman.
Jazakallah.

Ikhlas...

Hukum Berzikir Beramai-ramai




Dimasukkan oleh IbnuNafis

Hukum Berzikir Beramai-ramai

Assalamu'alaikum wbth, oleh kerana didapati wahabi banyak menimbulkan isu-isu furuk yang mereka hukumkan sebagai bid;ah sesat. Eloklah kiranya kita compilekan soalan yang selalu mereka kata sebagai bid'ah dan beserta jawapan dengan dalil dan hujjah.

Saya mulakan dengan persoalan : Berzikir Secara Jahr (Keras) dan beramai-ramai.

Jawapan


Sheikh Allamah Musnid Prof. Dr. Ali Jum'ah (Mufti Mesir) mengatakan (dalam buku beliau "Al-Bayan"wink bahawa: " Berhimpun untuk melakukan zikir secara berjemaah dalam satu halaqah (perhimpunan) merupakan suatu amalan yang sunnah, yang bersandarkan dalil syarak yang mulia.

Dalil Al Quran

"Allah s.w.t. berfirman yang bermaksud: "Bersabarlah kamu (tekunlah kamu) takkala bersama dengan orang-orang yang yang menyeru kepada Tuhan mereka (berdoa dan berzikir), samada petang ataupun pagi, dalam mengharapkanNya..." (Al-Kahfi: 28)


Dalil Dari Hadith :

Nabi Muhammad s.a.w. bersabda yang bermaksud:

"Sesungguhnya, bagi malaikat itu, sekumpulan malaikat yang berlegar-legar dalam mencari ahli zikir. Maka, apabila mereka (malaikat) mendapati satu kaum berzikir kepada Allah s.w.t., mereka (malaikat) akan berkata (kepada sesama para malaikat yang lain): "marilah segera kepada hajat kamu (apa yang kamu hajati)" Maka, mereka menaungi golongan yang berzikir (secara berjemaah tersebut) dengan sayap-sayap mereka sehingga ke langit dunia..." Al-Hadis. (riwayat Al-Bukhari).

Dari Mu'awiyah r.a. telah berkata, bahawasanya Nabi s.a.w. pernah keluar menuju ke halaqah para sahabat Baginda s.a.w.. Lalu, Baginda s.a.w. bertanya (kepada para sahabat yang berhimpun tersebut): "Apa yang menyebabkan kamu semua duduk berhimpun ini?" Mereka menjawab: "Kami duduk untuk berzikir kepada Allah s.w.t., memujiNya terhadap nikmatNya takkala Dia memberi hidayah kepada kami dalam memeluk Islam..." sehinggalah sabda Nabi s.a.w.: "Sesungguhnya Jibril telah datang kepadaku dan memberitahuku bahawa Allah s.w.t. berbangga terhadap kamu di hadapan mara malaikat" (hadis riwayat Muslim)

Dari Abi Hurairah r.a. telah berkata, bahawa Rasulullah s.a.w. telah bersabda yang bermaksud: "Tidaklah duduk sesuatu kaum, akan suatu majils untuk berzikir kepada Allah, melaikan para malaikat akan menaungi mereka, akan terlimpah rahmat ke atas mereka, dan Allah s.w.t. juga akan memperingati mereka..." (hadis riwayat Muslim)


Imam An-Nawawi dalam syarah beliau mengatakan bahawa: "hadis ini menunjukkan tentang kelebihan majlis-majlis zikir dan kelebihan orang-orang yang berzikir, serta kelebihan berhimpun untuk berzikir beramai-ramai.

-tamat ringkasan nukilan-

Demikianlah ringkasan daripada fatwa guru kami, Dr. Ali Jum'ah, yang merupakan Mufti Negara Mesir sekarang. Semoga Allah s.w.t. memberi manfaat dengan ilmu beliau kepada seluruh umat Islam.
Wallahu a'lam...

Disediakan oleh:

Al-Faqir Al-Haqir ila Rabbihi Al-Jalil Al-Qadir

Raja Ahmad Mukhlis bin Raja Jamaludin

Sumber : http://mukhlis101.multiply.com/journal/item/137

Motorcycle Ultimate Triton



Ultimate Triton - a motorcycle, designed by Frank Charriotom (Frank Charriaut) Pratt and Vincent (Vincent Prat) of Southsiders MC and Delphi created by Daniel (Daniel Delfour).





forum kita....

Followers

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget